Love Life, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Myriam Boer - WaarBenJij.nu Love Life, - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Myriam Boer - WaarBenJij.nu

Love Life,

Blijf op de hoogte en volg Myriam

28 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Alle clichés over een halfjaar stagelopen in het buitenland kloppen wel aardig. Ver van huis, andere cultuur, zoveel mensen die je leert kennen, alle ervaringen die je opdoet. Maar nou heb ik niets te klagen hoor, laat dat wel even duidelijk zijn! Leer mijn SUlovers kennen. Victoria, beter bekend als Koos. Vera, ook wel Beer genoemd en Margot, het hertje onder ons. Lachen, janken, zeiken, en heel veel praten over onzin maar ook zeker tijd voor goede gesprekken. Deze heldinnen maken toch wel het verschil hoor!

Een aantal weken geleden heb ik samen met Koos de 10km. van Telesur hardgelopen. Omdat we iedere week een rondje cultuurtuin pakken, hadden we bedacht die 10 km ook wel te kunnen. Als “ervaren” hardlopers een outfit gescoord, de tekst “Dames 6” op onze ruggen laten drukken voor onze lieve teamies en met een dosis gezonde spanning zijn we gestart. Maar we hebben het niet alleen gedaan, onze topcoach Beer sprak de motiverende woorden, bevestigde de startnummers aan onze shirts en de hardloopchips aan onze schoenen en zorgde ervoor dat ons vochtgehalte perfect op pijl was op het moment van starten. Met een temperatuur van rond de 30 graden was het een hele opgave, maar we hebben ‘m toch in 1.05.05 uitgelopen! Een heerlijke binnenkomst met honderden mensen langs de finish, waar ook onze persoonlijke toeschouwers Stanley, Dennis en Beer stonden. Thanks guys, ik ben super trots!

Afgelopen weekend ben ik naar Matapica geweest. Een tweedaagse trip naar de kust. Een van de trips die ik hoe dan ook wilde maken, want op het strand waar we verbleven leggen elk jaar honderden schildpadden hun eieren, iets wat ik graag wilde meemaken. We vertrokken zaterdagochtend vanaf Leonsberg, na een flinke lunch in Johanna Margaretha vertrokken we in drie bootjes richting Matapica. Na een tochtje van 1.5 uur door het moeras kwamen we aan op het strand waar we onze hangmatten konden hangen in het voor ons gereserveerde hutje. Slapen op het strand met als uitzicht de oceaan, hoe goed wil je het hebben! De trip was anders dan de meeste trips, het was vooral relaxen, genieten van het strand en chillen met de groep. ‘s Avonds regende het bijna de hele avond, maar dat mocht de pret niet drukken, want om 21.00 uur kwam onze gids met het nieuws dat er vlakbij een schildpad was die zijn eieren wilde gaan leggen. Het bleek ook nog een leatherback zeeschildpad te zijn, de grootste zeeschildpadden die er bestaan! Zowel het graven van het gat, het leggen van de eieren en het dichtmaken van het gat hebben we gezien, heel bijzonder om mee te maken. Ook de soepschildpad, de wat kleinere zeeschildpad, was aanwezig. Maar aangezien de locatie voor het leggen van de eieren te dicht bij de kust was, hebben we het beestje weggejaagd terug de zee in. Doorweekt van de regen en kapotgestoken door de muggen, zaten we met een voldaan gevoel bij ons hutje nog een laatste Parbo te nuttigen, waarna we allemaal onze hangmat opzochten. De volgende ochtend ging de wekker al om 06.00 uur, een vroege strandwandeling stond op het programma in de hoop dat we nog een zeeschildpad zouden zien. Helaas mocht dit niet baten en bleef het bij een toch wel heerlijke ochtendwandeling. Na een ontbijtje namen we een duik in het zoute zeewater. Om 11.00 uur moesten we het mooie strand helaas weer verlaten om terug te gaan naar de stad. Het was een heerlijk weekend!
Komend weekend staat weer volgepland met leuke dingen. Vrijdag sta ik samen met mijn collega’s op het HR Event, een event waarbij we Spang Makandra zullen vertegenwoordigen. ‘s Avonds wederom een goed feestje en zaterdagochtend gaan we met een leuke groep naar een resort waar we vervolgens goed zullen genieten van ons weekend!

Check mijn Facebook voor foto’s!